finansowo.priv.pl

finansowo.priv.pl – biznes, finanse

Biznes

Jakie są korzyści tworzenia programów lojalnościowych?

Tworzenie programów lojalnościowych jest popularne w wielu branżach. Korzystają z nich zarówno duże, ogólnopolskie sieci handlowe, jak i mniejsze firmy usługowe, działające na rynku lokalnym. Z pomocą akcji zwiększających lojalność klientów znacznie łatwiej utrzymać zainteresowanie konsumentów swoją ofertą i ustabilizować wysokość miesięcznych zysków w firmie. Jakie są inne korzyści tworzenia programów lojalnościowych?

Pozytywny wizerunek marki

Wdrożenie programu lojalnościowego sprawia, że marka jest postrzegana przez klientów lepiej niż przed rozpoczęciem akcji. Program powoduje, że przedsiębiorstwo jest uznawane za przyjazne dla konsumentów. Możliwość uzyskania atrakcyjnych nagród za zakupy sprawia, że konsumenci są skłonni do polecania danej marki swoim znajomym albo rodzinie.

Pozytywny wizerunek marki tworzącej programy lojalnościowe dodatkowo przekłada się na stabilność jej zysków. Wdrożenie akcji lojalnościowej z pomocą i360 powoduje, że klienci dokonują ponownych zakupów w sklepie i tym samym poprawiają jego płynność finansową. Dzięki temu marce łatwiej jest uniknąć gorszych okresów w ciągu roku i trudności z regulowaniem własnych zobowiązań finansowych.

Poprawa komunikacji z grupą docelową

Wprowadzając program lojalnościowy, zyskuje się kontakt do wielu klientów. Klienci pozostawiają go na formularzach zgłoszeniowych do programu, a także nawiązują rozmowę w mediach społecznościowych i innych kanałach, które marka wykorzystuje do promocji akcji. Dzięki sprawnej komunikacji z grupą docelową, poprawia się relacje z klientami i lepiej odczytuje się ich oczekiwania. W programie lojalnościowym można wprowadzać modyfikacje, by zachęcić kolejnych klientów do uczestnictwa w nim.

Poprawiając komunikację z grupą docelową i oferując jej możliwość uczestnictwa w programie lojalnościowym, zyskuje się szanse na zdobycie większych udziałów w rynku i ich utrzymanie. W ten sposób buduje się trwałą przewagę nad konkurencją i wizerunek przyjaznej, otwartej na zmiany marki.

Trwałe podniesienie wyników sprzedażowych

Program lojalnościowy przynosi długotrwały efekt w postaci wysokich wyników sprzedażowych. Po wprowadzeniu programu sprzedaż rośnie zarówno, jeśli chodzi o wartość koszyków, jak i ich liczbę. Dzięki temu akcja przyczynia się do poprawienia wyników finansowych firmy w długiej perspektywie i pomaga jej chronić się przed zawirowaniami na rynku. Program dodatkowo zachęca klientów do zakupów w przypadku pojawienia się kryzysów gospodarczych i innych problemów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.